Je nádherné, ak nás inšpirujú deti. A predstavte si, že dokonca nemocné dieťa môže byť takou inšpiráciou, že to pozitívne zmení spôsob života celej rodiny i jej náhľadu na svet. Jeden z takýchto príkladov nám prináša i firma, ktorú vám chceme práve dnes predstaviť.
Preto sme oslovili "hlavného aktéra" celého firemného diania - pána Martina Dada a trošku sme ho "vyspovedali".
Najprv vznikol iba blog na potravinové intolerancie s receptami pre bezlepkáčov, histaminikov či ľudí s laktózovou intoleranciou, ktorú má i náš synček. Čiže to vlastne začalo na podnet syna, pre ktorého sme museli začať variť trošku inak. Manželka navarila a keď som to pekne naservíroval, hneď to lepšie chutilo. A rovno som to i odfotil a dal na instagram...
A prečo PINK ONION? Hľadali sme ovocie, zeleninu, ktorú môžu pohodlne konzumovať ľudia s intoleranciou či vegáni. A vyšli nám cukina, mandle, ďatle, cibuľa... Zvolili sme cibuľu: ONION pekne znie. Ružovú preto, lebo sa venujeme zdraviu. A v každej rodine sa zdraviu venuje hlavne žena, matka, frajerka, manželka. Preto PINK, lebo naša cieľová skupina budú a sú ženy.
Recepty sme začali zdielať v skupinách, ktoré sa venujú potravinovým intoleranciám. A potom prišlo prvé tričko. Totiž synovi v škôlke napriek jeho intolerancii stále dávali mlieko a tak vzniklo tričko #SORRY mliečko nemôžem. Kamarát, ktorý má silnú histamínovú intoleranciu povedal, že by uvítal skôr názov KILL, FCK. Urobili sme tak edíciu #FCK the histamine, gluten, či lactose. A tiež dvojzmyselné tričká pre ženy #SOM intolerantná. Teda nemusí byť intolerantná na potraviny, ale kľudne na frajerove zlozvyky.
Na jar sme pridali i hrnčeky s týmito názvami a tiež vznikli 3 naše tyčinky.
Napriek tomu, že máme i jemnejšie varianty tričiek ako napr #SORRY lepok nemôžem, ľuďom sa reálne najviac páči #fck the gluten. Preto sme tento názov použili i na tyčinke. Sú však predajcovia, ktorým naše tyčinky veľmi chutia ale si ich nechcú umiestniť na predajňu práve kvôli názvu. Samozrejme ich počúvame a vymysleli sme i čo najsladší a najjemnejší názov tyčinky #SOM tvoja jahôdka. A urobili sme i také tričko.
Základný cieľ je venovať sa neustále potravinovým intoleranciám. Článkom a receptom. Komunikujeme s množstvom malých slovenských a českých blogerov, ktorí robia kvalitné články, chutné recepty a pekné fotky. Radi s nimi komunikujeme a podporujeme ich knihy či recepty. Čo sa týka sortimentu, (bez lepku, bez mlieka) určite ho chceme obohatiť a keď nám budete držať palce tak sa to určite podarí .
Po rozhovoroch so zákazníkmi sme zistili, že dvoma vecami. Čo tam je a čo tam nie je. Zákazníci sú úplne šťastní, keď vidia v zložení 4-5 ingrediencií. To chvália asi najviac. Pri ochutnávkach chvália, že i keď je základom ďatlová pasta, tak ju tam nie je cítiť. Prebije ju buď mango, kakao alebo mrazom sušené jahody. Čiže nám sa osvedčila dobrá chuť a že neobsahuje farbivá, stabilizátory, palmový olej, lepok ani mlieko. A tí najdôslednejší zákazníci sú radi, že ovocie, ktoré tam je, je sušené prirodzene či mrazom. Nie síričitanmi.
Pracujeme na tom, aby k tyčinkám pribudol jeden mierne iný produkt. Obal už máme nakreslený a názov tiež vymyslený. A v roku 2020 máme dva ciele: Obohatiť sortiment i o slaný produkt bez lepku a bez mlieka - čo možno nízhkohistamínový. Plus vydať knižku s našimi receptami a článkami.
Nám sa veľmi páči váš prístup, vaša predajňa. Je cítiť, že sa tomu venujete s láskou. Vašim zákazníkom prajeme hlavne zdravie a preto je výborné, že máte veľmi pestrý sortiment kvalitných a zdravých potravín.
Ďakujeme za rozhovor. Nech sa vám darí.
Obrázky: Valachshop, pixabay.com, stránka firmy PINKONION = www.facebook.com/martin.recepty/